2. modul
Dôvera a budovanie
vzťahu s klientom.
Na čom skutočne záleží?

Lektorka: Mgr. Zuzana Valábková, PCC
Hosť: Vladimír Hambálek
Obsah modulu
Bez dôvery sa nikto z nás nedostane príliš ďaleko v žiadnom vzťahu, osobnom či profesionálnom. Dôvera je kľúč k otvoreniu mnohých dvier. Inak to nie je ani v koučovacej spolupráci.
V druhom module sa študenti oboznámia s tým, čo znamená a na čom stojí a ako sa buduje vzťah a dôvera v koučovacom stretnutí. Cez aktivity a sebaskúsenosť budú mať možnosť budovať schopnosť vytváriania dôvery v spolupráci s klientom.
Otvoríme tému zdrojov u klienta i kouča a zameriame sa na to, ako ich rozpoznať, zachytiť a ako ich následne využiť na progres v procese práce s klientom.
Počas druhého modulu si naši študenti rozšíria svoje vedomosti o metódy budovania riešenia v koučovaní a tiež posilnia svoju zručnosť viesť koučovací rozhovor so zameraním na to, čo je pre klienta naozaj dôležité.
Spoločne sa budeme venovať tomu, ako v partnerstve s klientom stanovať pozitívne definovaný cieľ koučovania a ako pomocou otázok určiť aj jeho merateľnosť.
Budeme sa venovať aj druhej koučovacej kompetencii – Kouč stelesňuje koučovacie myslenie, čo prepojíme s tým, ako sa to prejavuje v kontexte kladenia otázok v koučovaní. Spoločne budeme skúmať a vyjasňovať, čo znamená v spolupráci s klientom stelesňovať koučovacie myslenie. Odpoveime si na otázky, čo to konkrétne znamená pre klienta, keď má kouč koučovacie myslenie a na čom to rozpoznávame v procese koučovania.
Porozprávame sa a vyjasníme si, ako je možné koučovacie myslenie rozvíjať.
Študenti budú mať priestor na budovanie dôvery v procese koučovania, v klienta i v seba ako kouča. Zároveň cez ponúknuté activity budú mať priestor rozpoznávať a ujasňovať si ich špecifický koučovací štýl a pracovný rámec.
Témy a okruhy
- Druhá kompetencia – Kouč stelesňuje koučovacie myslenie
- Práca s otázkami v koučovaní v kontexte 2. kompetencie
- Zameranie na riešenie v koučovaní – pozitívne definovaný cieľ spolupráce
- Zdroje kouča – klienta. Ako ich rozpoznávať a využívať v procese koučovania.
- Tvorba bezpečia a dôvery s klientom.
- Prerámcovanie ako nástroj v kontexte tvorby koučovacieho kontraktu.i cieľa spolupráce.
- Môj špecifický štýl koučovania a budovaine môjho profesionálneho rámca
- Záver + úlohy na medziobdobie na samoštúdium a prácu v trijádach