4. modul
Z čoho sa zrodí silná,
zázračná koučovacia otázka?
Lektorka: Mgr. Zuzana Valábková, PCC
Hosť: Silvia Gallová, MCC
Obsah modulu
Otázky sú silným nástrojom v rukách kouča a tak s nimi treba i zaobchádzať.
V Štvrtom module sa budeme so študentami venovať kompetecii Kouč prebúza uvedomenie. Vyjasníme si aké sú typy otázok a aké otázky sú vhodné do koučovacej spolupráce a akým otázkam sa naopak radešj vyhnúť. Na tomto module si zlepšia schopnosť klásť otvorené otázky krátko, presne a účinne. Zameriame sa spoločne na posilnenie už rozvinutých kompetencií a budovanie zručností, ktoré posúvajú proces koučovania k riešeniu.
Na praktickej ukážke si objasnéme, ako sa koučovacie myslenie prejavuje práve na úrovni kladenia otázok koučom.
Všetko má svoj pôvod a preto sa budeme venovať aj tomu, ktoré otázky sú silné otázky, kde a za akých okolností vznikajú, ako sa odlišujú od ostatných otvorených otázok a ako s nimi efektívne a bezpečne pracovať v prospech klienta.
Budete sa venovať tomu, ako vyzerá oblasť autenticity a transparentnosti v koučovaní. Porozprávame sa tiež o kompetencii vytvárania bezpečia a dôvery a o tom ako práve táto kompetencia vplýva na celý proces koučovania. Nadviažeme na už osvojené vedomosti a zručnosti v oblasti tejto kompetencie a vytvoríme študentom priestor na ich prhĺbenie.
V tomto module nás príde oboznámiť s koučovacími kompetenciami a ich prejavmi v koučovacej praxi mentorka a koučka Silvia Gallová, MCC. Študenti budú mať možnosť získať reflexívnu spätnú väzbu na ich koučovacie rozhovory od hosťky mentorky a supervízorky v oblasti koučovania.
Študenti na základe spätnej väzby budú mať možnosť definovať si kroky svojho rozvoja v oblasti jednotlivých koučovacích kompetencií a konkrétne si stanovať experiment, ktorý vo svojej praxi zrealizujú a vyhodnotia.
Témy a okruhy
- Zhrnutie a reflexia tém predchádzajúcich modulov + reflexia práce v medziobdobí
- Koučovacie výzvy a ťažkosti – spoločné reflektovanie rozvíjajúcej sa koučovacej praxe
- Mentoring koučovania – Silvia Gallová, výklad koučovacích kompetencií + pozorovanie koučovacích rozhovorv a kompetencií použitých v praxi
- 4 kompetencia – vytváranie dôvery a bezpečia
- Prítomnosť kouča – transparentnosť a autentickosť bytia, plná prítomnosť kouča
- Otázky v koučovaní, typy otázok a ich funkčné využitie pri práci s klientom
- Práca s nahrávkou koučovania – koučovanie + rozbor kompetencií 1-8. v kouč.rozhovore
- Reflektovanie úrovne koučovacích zručností a nastavenie si profesionálneho rozvoja jednotlivých kompetencií.
- Záver + úlohy na medziobdobie. Zadanie práce do trijád + material na samovzdelávanie.