5. modul
Kde je ukrytý kľúč k úspechu?
Priama komunikácia.
Lektorka: Mgr. Zuzana Valábková, PCC
Hosť: Peter Barica, PCC
Obsah modulu
Zmena je konštantná a stále prítomná, napriek tomu, ak chceme niektoré veci zámerne zmeniť, nie je to vôbec jednoduché. To isté zažívajú aj naši klienti. Ako ich teda sprevádzať k udržateľnej zmene a osobnostnému rastu?
To bude témou 5 modulu koučovacieho výcviku.
Aké sú podmienky a predpoklady na vytváranie uvedomenia? Kde začína každá skutočná a udržateľná zmena u klienta? Ako k tomu u kouča pomáha aktívne počúvanie? Na tieto aj na ďalšie otázky budeme spoločne hľadať a nachádzať odpovede. Týmto témam sa budeme venovať v kontexte koučovacích kompetencí: kouč aktívne počúva a kouč podporuje klientov osboný rast.
V piatom module sa budeme zaoberať aj tým, ako kouč pomáha vytvárať priestor uvedomenia pre klienta. Ako a akým spôsobom kouč podporuje uvedomenie klienta a ako s ním pracuje v prospech rastu a rozvoja klienta.
V tomto module sa budeme pozerať nie len na proces koučovania, ale načrieme aj na osobnú hlbinu- sebaskúsenosť, kde si každý zodpovie otázky, ktoré tam objaví. V kontexte profesionálnej práce je kľúčovým faktorom, aby kouč ako profesionál reflektoval svoje osobné prežívanie, prácu s klientom, svoje silné stránky ako aj bariéry a limity. Táto osobná reflexia a z toho vyplývajúci osobný rast majú vplyv na efektívnejšiu prácu s klientom v procese koučovania.
„To, kým sme, je v kontexte koučovania a práce s klientom dôležitejšie, ako to, čo robíme.“
V tomto module sa budeme preto venovať témam zvládania emócií ako aj kompetencii prítomnosť kouča a budeme bezpečne skúmať priestor tu a trerz a rozvíjať kompetenciu prítomnosť kouča v kontexte profesionálnej práce s klientom.
Témy a okruhy
- Zhrnutie a reflexia tém predchádzajúcich modulov + reflexia práce v medziobdobí
- Proces zmeny, podmienky zmeny
- Aktívne počúvanie kouča a jeho prínos pre rast klienta v procese koučovania
- 5. kompetencia – prítomnosť kouča
- Práca s emóciami v koučovaní u kouča/klienta
- Proces zmeny a podpora rozvoja a rastu klienta
- Udržateľnosť a podmienky zmeny u klienta
- Uvedomenie si silných a slabých stránok na strane kouča a reflektovanie ich vplyvu na prácu s klientom
- Záver + úlohy na medziobdobie