6. modul
Tvorenie uvedomenia.
Ako sa tvorí priestor na skutočnú zmenu?
Lektorka: Mgr. Zuzana Valábková, PCC
Hosť: Vierka Tatayová, PCC
Obsah modulu
V šiestom module otvoríme tému priamej komunikácie v koučovaní. Ujasníme si, aký je rozdiel v direktívnej, otvorenej a priamej komunikácii v kontexte koučovania. Budeme sa venovať 7. kompetencii prebúdzanie uvedomenia a prehĺbime kompetenciu, aktívne počúvanie a komunikácia.
Oboznámite sa s tým, ako pracovať s empatickým odhadom pri komunikácii s klientom a zoznámime sa s konceptom nenásilnej komunikácie, ktorá otvára hlbší vhľad do oblasti efektívnej komunikácie s klientom v koučovaní. Povieme si ako transparentne komunikovať s klientom naše vhľady a postrehy tak, aby sme zachovali partnerstvo a zároveň mu dali priestor na reflektovanie jeho situácie z pohľadu, ktorý je preňho nový.
Naučíme sa ako stručne sumarizovať prinesný obsah klienta s využitím klientovho jazyka a výrazových prostriedkov. Tiež si povieme ako osloviť to, čo klient nekomunikuje priamo. Budeme si sa učiť ako využívať tón reči a spôsob komunikácie tak, aby pomohli klientovi k novým poznatkom a uvedomeniam o sebe a o svojom premýšľaní či konaní.
V tomto module sa pozrieme na prácu s metaforami, analógiami a jazykom klienta. Ako ich efektívne využívať v procese koučovania tak, aby sme dodržali spoločný kontrakt a zároveň aby sme klientovi pomhli pomocou nich pozrieť sa za hranice súčastného premýšľania o sebe, o situácii či výzve ktorej čelí.
V tomto module bude priestor na profesionalizovanie osvojených koučovacích zručností a kompetencií a zároveň priestor rozšíriťsi zručnosť reflektovať svoje zručnosti v oblasti využívania jazyka . Pripomenieme si aj prepojenie oblasti komunikácie s témou kontraktu a budovania dôvery s klientom.
Hosťkou 6. modulu profesionálna koučka Vierka Tatayová, PCC
Témy a okruhy
- Zhrnutie a reflexia tém predchádzajúcich modulov + reflexia práce v medziobdobí
- Moja zmena a rast a dopad na prácu s klientom
- Práca s jazykom klienta pri sumarizácii prineseného obsahu
- 7. kompetencia – prebúdzanie uvedomenia
- Priama komunikácia v koučovaní
- Práca s metaforami a analógiami v koučovaní
- Nenásilná komunikácia a jej metódy využiteľné pri práci s klientom
- Prehĺbenie kompetencie: Prítomnosť kouča
- Záver + úlohy na medziobdobie