7. modul
Formovanie (dizajnovanie) akcie.
Ako prejsť od premýšľania k akcii?
Lektorka: Mgr. Zuzana Valábková, PCC
Hosť: Ľubica Takáčová, PCC
Obsah modulu
„Od uvedomenia k realizácii konkrétnych krokov vedie rovnako dlhá cesta, ako od premýšľania k uvedomeniu.“
V tomto bode už študenti vedia s istotou pomôcť klientovi vyjasniť tému, sprevádzať ho aktívnym počúvaním a kladením silných otázok až k uvedomeniu. Ešte stále však potrebujú na ceste s klientom prejsť cieľovou rovinkou k reálnej a udržateľnej zmene.
V tomto module doplníme vedomosti a zručnosti o prácu s motiváciou klienta a zároveň si overíte vlastnú motiváciu ktorá nás vedie pri práci s klientom v koučovaní. Naučíme sa, ako podporovať a viesť proces koučovania tak, aby ste umožnili a podporili klienta v realizovaní konkrétnych krokov.
Dizajnovanie akcie je dôležitým prvkom koučovania a je dôležité venovať mu pozornosť rovnako, ako iným aspektom koučovacieho stretnutia. Napriek tomu, že to pôsobí navonok ako veľmi formálny prvok, v siedmom module sa naučíte sprevádzať klienta v efektívnom nastavovaní si akčných krokov.
Naučíme sa ako viesť process koučovania tak, aby klient preskúmal oblasť zdrojov podpory I oblasť bariér, ktoré sa môžu objaviť na ceste k realizácii jeho stanoveného cieľa.
Spoločne si ukážeme, ako pomôcť klientovi, aby si vytvoril stratégie, ktoré mu pomôžu prekonať prekážky, ktoré sa objavia na ceste k jeho cieľu.
Študenti si tiež osvoja akým spôsobom podporiť uvedomenia z koučovacieho stretnutia tak, aby mali presah aj do ďalších oblastí a situácií ich života.
V tomto module si osvojíte zručnosti ako sprevádzať, rozvíjať a podporovať pomocou otázok a iných koučovacích intervencií klientov osobný rast.
Hosťom 7. modulu je profesionálna koučka Ľubica Takáčová, PCC
Témy a okruhy
- Zhrnutie a reflexia tém predchádzajúcich modulov + reflexia práce v medziobdobí
- Ako efektívne pracovať s uvedomením klienta v koučovacím procese
- 8. kompetencia – Kouč podporuje klientov osobnostný rast
- Podpora autonómnosti klienta v procese koučovania
- Kouč stelesňuje koučovacie myslenie v kontexte podpory rozvoja klienta
- Práca s motiváciou v koučovaní
- Návyky na strane klienta a reflektovanie návykov kouča
- Pozorovanie ukážok koučovania v kontexte rozvoja koučovacích kompetencií
- Záver + úlohy na medziobdobie, práca do trijád + samoštúdium