8. modul
Ako dosiahnuť novú a udržateľnú realitu?
Plánovanie a manažovanie progresu.

Lektorka: Mgr. Zuzana Valábková, PCC
Obsah modulu
V tomto module pomôžeme študentom ujasniť si ich frame work tak, aby vedeli samostatne a profesionálne začať, viesť ale aj ukončiť spoluprácu s klientom.
Pozrieme sa na to, čo podporí klienta na ceste prebratia úplnej zodpovednosti za jeho situáciu, život. Povieme si tiež o tom, ako pracovať tak, aby bol klient cez našu spoluprácu zmocnený samostatne konať.
Spoločne sa pozrieme aj na tému ukončovania koučovacieho stretnutie v partnerstve s klientom, a cez sebaskúsenosť si študenti rozvinú zručnosť empaticky a efektívne pomôcť klientovi k jeho ďalšiemu samostatnému napredovaniu v rozvoji.
Dotkneme sa témy finančnej hodnoty koučovaina a tiež témy, ako eticky predávať svoju koučovaciu službu. Povieme si o možnostiach rozvoja kouča na jeho ďalšej profesionálnej ceste, aby jeho prax bola v súlade s koučovacími kompetecniami a etickým kódexom ICF.
V 8.module študenti zažijú koučovanie s externými klientmi (nie s kolegami z výcviku), budú mať možnosť zažiť tzv. učiace sa spoločenstvo v praxi, kde sa bude reflektovať ich koučovacia ukážka vo vzťahu k zvládnutiu a preukázaniu kľúčových koučovacích kompetencií v praxi.
Frekventaniti výcviku dostanú rozvojovú spätnú väzbu v reálnom čase od kolegov, mentorov aj od externých klientov.
Naučia sa, robiť si efektívnu sebareflexiu/mikroanalýzu nahrávky na koučovanie. Naučia sa ako s ňou pracovať v procese vlastného rozvoja v kontexte koučovacích kompetencií a etickej praxe.
Budete mať priestor na reflektovanie svojho profesionálneho rámca, ktorý budú slovne prezentovať pri záverečnej skúške.
Povieme si ako podporiť, oceniť a osláviť spolu s klientom jeho úspech.
V tomto duchu spoločne oslávime úspech našich študentov a ukončenie 175 hodinového koučovacieho výcviku.
Témy a okruhy
- Zhrnutie a reflexia tém predchádzajúcich modulov + reflexia práce v medziobdobí
- Pracovný rámec ako čitateľnosť pre klienta
- Čo všetko má dosah na zmocňovanie klienta
- Reflektovanie koučovania v kontexte ôsmich koučovacích kompetencií
- Empatické a partnerské ukončovanie spolupráce
- Ako eticky a udržateľne predávať koučovanie
- Etická prax a rozvoj koučovacích kompetencií
- Oslava úspechu klienta vs oslava ukončenia koučovacieho výcviku
- Záver výcviku